V práci happy jak 2 grepy

17.05.2018

Stránka "V práci happy jak 2 grepy" vznikla jako reakce na všeobecnou nespokojenost lidí v zaměstnání, která se dnes zdá být nedílnou součástí image každého zaměstnance. Často od svého okolí slýcháme stížnosti na nízké platy, neúnosné množství práce, neschopné šéfy, zmatené kolegy, neexistující firemní kulturu, hnusné kafe a spoustu dalších věcí. Lidé si zvykli přežívat od víkendu k víkendu a málokdo může říct, že je v zaměstnání opravdu šťastný.

V době, kdy je navíc míra nezaměstnanosti na svém historickém minimu, stojí firmy velké usilí udržet si svou pracovní sílu. Internet přetéká lákavými pracovními nabídkami, majitelé profilů na sociálních sítích jsou neustále bombardováni namotivovanými headhuntery a vyzýváni ke kariérnímu posunu. Od prvních náznaků nespokojenosti k reálné změně je dělí doslova pár kliknutí. Ten, kdo má strach z neznámého a změnám se raději vyhýbá, je označován za neperspektivního outsidera.

Uvědomujeme si, že udržet si stávající zaměstnance a aktivně se starat o jejich spokojenost není jednoduché. Kampaně by měly cílit především na manažery a vedení podniků a přimět je k přemýšlení nad tím, jakým směrem jejich se firma ubírá a zda zaměstnanci vidí smysl v nastavené firemní vizi a tím pádem i ve své práci. Manažeři by se rovněž měli naučit odhadnout, jaké množství práce jsou jejich podřízení schopni zvládnout, jestli na ni mají dostatečnou kvalifikaci a zda jsou činnosti v rámci týmu vhodně zorganizované. Jen tak totiž firma využije potenciál svých zaměstnanců naplno.

Zaměstnance bychom chtěli naučit rozlišovat mezi problémy vykonstruovanými a reálnými a ukázat jim možná východiska. Chceme, aby si uvědomili, že jinde nemusí být tráva zelenější a káva voňavější. S naší pomocí by měli získat nadhled nad svojí situací a určit, jestli pocit nespokojenosti pramení z nich samých, nebo se jen nechali otrávit svým okolím či mediální masáží. Pokud dospějí k rozhodnutí, že změna zaměstnání pro ně opravdu jediným východiskem, rádi jim pomůžeme najít cestu, objevit sám sebe, své talenty, ujasnit si motivaci a ulehčit jim hledání nové práce sdílením aktuálních nabídek.