Když funguje komunikace, funguje všechno.

12.12.2018

Ačkoli se to všude kolem hemží tréninky soft skills a počet článků o tom, jak správně komunikovat, je na internetu skoro tolik jako těch o zázračném hubnutí, při pohledu do praxe to občas vypadá, že žijeme v komunikačním vakuu.

Největším komunikačním problémem je, že lidé neposlouchají proto, aby porozuměli, ale aby odpovídali.

Nedostatečná či špatně vedená komunikace přitom výrazně snižuje výkon firmy a zhoršuje vztahy se zákazníky. Pokud navíc zaměstnancům chybí informace, dělají nesprávná rozhodnutí a jsou méně produktivní .

Jak by to vypadalo v ideálním světě?

Všichni by si věci sdělovali na přímo a podle pravidel zpětné vazby. To znamená, že pokud by váš kolega v pracovní době projížděl internetové seznamky a vás to štvalo, řešili byste to nejdřív s ním.

Komunikovalo by se bez zbytečných emocí a situace by se řešily v klidu, což obecně zvyšuje šanci na úspěch.

Zároveň by byli všichni otevření a upřímní. Kdyby nepomohl rozhovor s kolegou a situace se nezlepšila, teprve potom by se šlo nadřízeným, který by měl mít zájem na bezproblémovém fungování jeho týmu.

Jak to vypadá u vás v práci? Žijete ve výše popsaném ideálním světě, nebo uprostřed komunikačního středověku?